Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.11.2007 11:19 - Трябва ли Косово да бъде независимо?
Автор: dantonov Категория: Политика   
Прочетен: 3836 Коментари: 6 Гласове:
0



Това е остро дискусионен въпрос. Защото виждам, как наши политици не се съобразяват с нашия национален интерес, а гледат да се „подмажат” на американците. Не знам, как е с теб, драги читателю, но на мен ми писна да гледам политици, които единствено гледат да се представят във възможно най-добра светлина пред силните на дена. До преди 20 години така величаехме братския Съветски съюз, а сега по същия начин величаем братския американски народ. Всичко това е до болка познато. И в пълен разрез в националния интерес. Винаги си задавам въпроса, защо гърците, които са много по-отдавна членове, както на НАТО, така и на Европейския съюз винаги изразяват ясно и точно националните си интереси пред света, без да се съобразяват, какво ще кажат другите. Спомнете си събитята в Сърбия, отделянето на Македония и т.н. Винаги Гърция е защитавала ясно и точно своя национален интерес, баз значение коя партия е на власт. При нас е точно обратното – без значение коя партия е на власт, нашите първи политици се съобразяват с някакви други, но не и национални интереси,

Трябва ли Косово да бъде независимо. А аз бих попитал: Трябва ли Кюрдистан да бъде независим? Може ли някой да ми обясни къде е разликата между двете области. Населението което иска независимост и в двете области има значително мнозинство. Но кюрдите наричаме терористи, а албанците борци за независимост??? Кой ще даде реално определение за това кой може да се бори за независимост и кой не може? Утре ако Родопите или Лудогорието поискат независимост – трябва ли веднага да я получат? Имат ли право на това? Принципа – всички приятели на САЩ имат право на независимост и самоопределение, а всички останали нямат на мен лично нещо не ми се нрави. ;) А на Вас?

Нека поне в този случай всички имаме единно становище и дано да отправим ясно послание към света.



Тагове:   косово,   независимо,


Гласувай:
0



1. tajnax - Скромното ми мнение е,че...
23.11.2007 12:15
НЕ!Косово не може да бъде отделено от Сърбия,не трябва.Друг е въпроса какво ще решат Великите.Напълно съм съгласна с разсъжденията ти,но и знам че мнението на политиците няма нищо общо с обществената нагласа по въпроса.Спомням си един виц,който беше публикуван по времето когато САЩ направиха "хуманитарни" нападения над Сърбия.Така ги наричаха.Та вица беше следния-Един човек си разсъждава-Според изследвания 90 % от българите одобряват атаките на Америка....Странно е как аз все попадам на останалите 10.
цитирай
2. gantree - не
23.11.2007 12:58
няма да имаме "единно мнение" по този въпрос, за съжаление; албанците в Косово заслужават да имат пълна независимост от Сърбия, и ще я имат, рано или късно;

омесването на косовските албанци с кюрдите е абсолютно неуместно според мен - албанците са държавотворен народ, те са нация и си имат своя държава; при кюрдите нещата изобщо не стоят по този начин - те никога не са имали своя държава и развито национално самосъзнание; това, разбира се, изобщо не им пречи тепърва да тръгнат в тази посока, но проблемът е там, че създаването на независим Кюрдистан би следвало да обхване територии с компактно кюрдско население в цели четири държави - Турция, Сирия, Ирак и Иран; силно желание за независимост обаче има на териториите на само две от четирите държави - Турция и Ирак; когато това желание се появи и сред останалите в Сирия и Иран кюрди - тогава до решението им крачката ще е само една;

за "величаенето на САЩ" - те нямат нужда от това; те са си велики независимо от това дали някой си някъде ги величае
цитирай
3. bns - Интереса на България
23.11.2007 13:00
Интереса на България в случая е, Косово да получи независимост.
1. Колкото повече се разпада държавата на един от най-големите ни врагове Сърбия, толкова по-добре за нас.
2. Това е добър шанс да подобрим отношенията си с Албанците и да използваме косово, при решаването на Македонският въпрос, който освен с гърция ще се решава и с Албания.
цитирай
4. dantonov - @gantree
23.11.2007 13:41
Да, и аз мисля, че САЩ нямат нужда от това, ама някой наши държавници май имат...
За Кюрдистан - по този въпрос може много да се говори, там паралела с независимостта на България от Турция е много подобен.
Какво означава "Албанците са държавотворен народ"? По същата логика и турците са "държавотворен народ". И ако утре нашите управници спрат кранчето на Доган и той реши да се бори за независимостта на Кърджали, Разград и Търговище - по тази логика ние веднага трябва да отдадем неговото право и да се съгласим за обявяване на независимост на посочените райони. Посочените критериите съвпадат напълно: компактна турско население, желание за религиозно и езиково самоопределение и да не продължавам нататък. Къде виждаш разликата. Или като номер 3. понеже мразим сърбите или понеже сърбите са комунисти, да вземем да им разкажем играта, а при нас - о, при нас не - ние сме друга работа. Посочи ми ясни критерии защо в Косово - Да, а в България не? А в Македония - и там ли няма да разсъждаваме от принципна гледна точка, т.е. цепим Македония на две – половината за България, половината за Косово или Албания – ех, че хубаво звучи, а? ;)
цитирай
5. gantree - @ dantonov
23.11.2007 14:58
Албанците наистина са държавотворен народ, независимо от паралелите, които ти правиш. В Германия има пет милиона турци, но немците нямат твоите притеснения, можеш да бъдеш сигурен в това. Твоите притеснения ги имат руснаците, тяхната логика е като твоята. В това е разликата.

Аз не мразя сърбите. Косовските албанци ги мразят, и аз напълно ги разбирам. Ако бях косовски албанец, също щях да ги мразя след стореното от тях. Но не съм.

Ясни критерии, еднозначно валидни за косовските албанци и за нас няма. Ние сме независими, а те не са. Те са прегазени с изключителна жестокост от сърбите, а ние не сме. Опитай се само да си представиш каква ще ти бъде реакцията спрямо сърбите, ако те сторят на българите в Западните покрайнини онова, което сториха на албанците в Косово. Опитай се само да си го представиш, и тогава пак ела и ми кажи, че си против независимостта на Косово.
цитирай
6. dantonov - @gantree
23.11.2007 15:27
Нека да го кажа по друг начин - ако изхождаш винаги от принципна позиция и си последователен, то сигналите към околните държави са абсолютно ясни и всички те уважават затова, че имаш принципи, независимо дали съвпадат с техните.
Тезата ти за турците не е издържана, защото в Германия има много турци, но те са разсредоточнени из ЦЯЛАТА територия на Германия. В Германия няма да намериш област, като нашето Лудогорие например, където 90% от населението да са само турци. Турците в Германия са чуждестранни работници, те не чувстват местата, където живеят като свои. В България това не е така. Турците живеят от векове в посочените области, те смятат селата за своя си територия. Така че паралела ти с Германия е абсолютно неуместен.
Колкото до критериите - има ясно определени международни критерии - право на самоопределение, независимост и т.н. Но тези критерии просто не се спазват - защото това води до едно постоянна промяна на държавните граници и появата на нови държави.
Разсъждението "одобряваме тези държави, които са ни удобни" просто не върви, защото съществува реалния риск другите да одобрят също държави, които пък на нас НЕ ни са удобни...
Типичен пример в тази насока е турската част на Кипър - с благословията на САЩ там се създаде държава, непризната от много други, но все пак държава. Гърците си напатиха, затова сега изразяват ясно мнението си.
Деленето на проруски и проамерикански държави е най-малкото глупаво. Защото и в двата случая не става въпрос за пробългарски държави.
Същото важи и за албанците в Македония. Забрави ли, че и там се биха и избиваха? Ако утре пламне и Македония как ще реагираме?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dantonov
Категория: Политика
Прочетен: 515323
Постинги: 96
Коментари: 528
Гласове: 1255
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930